Trafik

Tuesday, October 6, 2015

Sumbangan alat pendengaran di Felda Kahang Timur

Alhamdulillah telah berlangsung majlis Penyampaian Sumbangan Alat Pendengaran oleh Keadilan Sembrong kepada penduduk yang memerlukan di Felda Kahang Timur dan Ulu Dengar, Perlimen Sembrong pada 4 Oktober 2015 yang lalu.

Terima kasih kepada tuan rumah Sdr Hisham Jalil seisi keluarga yang sudi mengizinkan majlis ini berlangsung. Seramai 10 penerima set alat pendengaran yang bernilai lebih kurang RM1000 keseluruhannya.

Sempena Hari Raya Qurban, bagi rakan Keadilan yang bukan muslim yang tidak boleh ikut serta dalam ibadah korban, maka mereka salurkan sifat pengorbanan tadi dengan menaja alat pendengaran ini.

Tahniah Sdr Liaw seorang jurutera lepasan USM yang sanggup memotong wang gaji semata-mata untuk memastikan  mereka yang memerlukan mendapat manfaat. Moga kerja baik beliau diberkati tuhan dan terbuka hati beliau untuk berhijrah. InshaAllah.

Ucapan wakil kaum Tionghua, Mr Koo yang menyatakan semasa berlaku 13 Mei 1969 beliau berada di Tangkak mengusahan tanaman sayur hidup aman dan bahagia besama rakan Melayu dan India, langsung tidak ada sentimen perkauman sebagaimana di bandar yang mana api permusuhan sengaja dicetuskan oleh pemerintah pada masa itu. kami bukan mahu ambil kuasa Melayu dan keistimewaan Melayu, kami cuma mahu berniaga, boleh kerja cari wang, keamanan dan keadilan, serta hak asasi. itu sahaja.

Saya hadir sekali bersama KC Sdr Yusof Ahmad, Sdr Jaafar, Mr Koo, Sdr Liaw, Sdr Fadzli. Sdr Jalil KR Kahang Barat, Hj Dollah, Sarjan Shakri, Wak Amat Ulu Dengar bersama Haji Kosran dan Haji Tahir.

Doa kesejahteraan rakyat dibaca sayu oleh Wak Amat bekas Iman Felda Ulu Dengar dan Jamuan Mi Kari, Kuih Koci dan Teh Panas yang menyelerakan menamatkan pertemuan kami. Jumpa lagi. Terima kasih/ HB




























1 comment: