Trafik

Monday, October 19, 2015

Malang tidak berbau, kami simpati nasib mangsa kebakaran



Malang memang tidak berbau, jika ia berbau, kita boleh elakkannya dari berlaku, namun kita tidak boleh menyalahkan tuhan.

Mengikut pengalaman penulis, kebiasaannya rumah kayu paten lama kerap berlaku litar pintas akibat dari beberapa tempat pada salutan wayar elektrik yang lama telah mengeras dan terkopek lalu bercantum dengan wayar lain dan menghasilkan percikan api yang membakar.

Keadilan Sembrong amat simpati dengan nasib yang menimpa keluarga mangsa baru-baru ini, mujur ia tidak melibatkan kemalangan nyawa. Ketua Cabang Keadilan Sembrong Sdr Yusof Ahmad bersama wakil NGO Jingga 13 Johor, Sdr Jaafar Matek telah menyerahkan sumbangan berupa wang tunai dan pakaian pada mangsa kebakaran di Kg Sri Lukut, Bt 28 Jalan Mersing, Kahang. Kluang, Johor dalam Dun Kahang Parlimen Sembrong.

Mohon pihak berwajib membantu menyediakan tempat berteduh yang baharu kepada keluarga seramai 7 orang ini yang tinggal sehelai sepinggang. Anak-anak yang masih bersekolah dalam keadaan trauma memerlukan pembelaan dan keperihatinan kita.

Semoga sumbangan yang tidak seberapa ini dapat mengurangkan sedikit beban Sdr Khirmi bin Mohamad sekeluarga. Alhamdulillah, Sumbangan diperolehi dari kalangan AJK dan rakan-rakan yang perihatin.

Terima kasih kepada semua yang terlibat seperti Keadilan Sembrong, Dap Cawangan Kahang, NGO Jingga13 Johor, komrad dan aktivis serta wartawan yang membuat liputan.  #demirakyatjohor - HB/RLB













No comments:

Post a Comment