Trafik

Sunday, October 18, 2015

Kempen Bebas Anwar di Tokong apa ada hal

Warna darah kami tetap sama iaitu merah, tiada batas perbezaan kaum dan warna kulit walaupun yang dibela dan yang minta dibebaskan adalah seorang Melayu Islam yang berkulit sawo matang.

Ucapan sekalung tahniah kerana Kaum Tionghua yang berlainan agama dan ras tetapi amat terkehadapan dalam melaksanakan kempen #bebasanwar.

Kempen ini telah dijalankan di majlis makan malam anjuran Dap Kluang di Dewan Tokong Cher Luan Kor yang terkenal dengan taman berlampu hiasan yang bergemerlapan ala I-City Shah Alam.

Alhamdulillah, kerja kami mudah bila mendapat kerjasama dari pihak penganjur dan mendapat sambutan daripada orang ramai.

Terima kasih kepada petugas kempen Keadilan Sembrong diketuai Komrad Koo, Sdr Liaw, Sdr Jaafar, Sdr Fazli dan Ketua Cabang Sdr Yusof Ahmad.

Kempen ini termasuk dalam ajaran Islam iaitu menuntut keadilan dan mempertahankan hak orang yang dizalimi.

Amat malu dan malang jika sesama muslim tidak ambil pusing hal ini. Lebih menyedihkan lagi yang menjatuhkan hukuman ala Barbarian ini juga adalah di kalangan sesama Melayu Islam berpunca dari sifat busuk hati dan tidak mahu ada orang yang lebih bagus daripada dia, itu sahaja. HB/RLB





No comments:

Post a Comment