Trafik

Monday, July 21, 2014

Peragut kritikal dirempuh wanita Kazakh

Foto

Kuala Lumpur: Seorang peragut bermotosikal parah manakala rakannya melarikan diri selepas dirempuh dengan kereta oleh wanita warga Kazakhstan diragut mereka di Jalan Tun Razak di sini, malam kelmarin. 

Dalam kejadian pada jam 12.30 tengah malam itu, kedua-dua suspek berusia 18 tahun pada mulanya memecahkan cermin kereta mangsa menggunakan cota sebelum mengambil beg tangan diletakkan di bahagian kaki penumpang hadapan.

 Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, tindakan itu mengakibatkan mangsa yang juga pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di sini kerugian hampir RM2,000 termasuk mata wang asing dan dokumen peribadi.

memecut

 “Berang dengan tindakan suspek, mangsa mengejar suspek sehingga ke Lorong Raja Muda Abdul Aziz menghala ke Jalan Tun Razak. Suspek cuba melarikan diri dengan melintas pembahagi jalan, namun mangsa terus memecut laju dan merempuh suspek,” katanya.

 Menurutnya, rempuhan itu mengakibatkan kedua-dua suspek terpelanting lebih 10 meter dan seorang daripada mereka parah manakala seorang lagi sempat melarikan diri. Zainuddin berkata, selepas melanggar suspek, kereta mangsa tersangkut di pembahagi jalan sebelum dirempuh kereta lain dari arah yang sama. 

“Bagaimanapun, mangsa hanya cedera ringan manakala suspek yang parah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) bagi mendapatkan rawatan,” katanya. Menurutnya, seorang lagi suspek kini diburu dan kes disiasat mengikut seksyen 395 Kanun Keseksaan.-Metro

Nota : Jenayah menjadi-jadi. Perompak terlupa yang dia merompak seorang wanita Tar-tar yang berani dari Kazakhtan. Bulan Ramadan tidak menginsafkan remaja ini, banyak kerja yang boleh dibuat lebih-lebih lagi bazar ramadan dan pasaraya memerlukan pekerja tambahan sempena promosi aidilfitri.

Orang lain pakai motor besar dia pun nak motor besar, orang lain guna telefon pintar mahal dia pun nak juga, tetapi bersikap pemalas dan mahu mengambil jalan mudah mendapatkan wang dengan meragut dan merompak terang-terangan.

Jika dilaksanakan hukum hudud, perompak akan dipotong pergelangan tangan kecuali merompak dengan sebab kelaparan.. rasanya bukan kita saja yang gerun dengan hukuman itu, malah pemimpin dan pembesar yang songlap duit rakyat juga menggigil... bila agaknya... tepuk dada tanya iman.

No comments:

Post a Comment