Trafik

Tuesday, July 15, 2014

Mesir Kini Terang-terang Jadi Talibarut Zionis

Jeneral Abdul Fatah as-Sisi

KEBEBALAN ASISI TESERLAH SUDAH 

Mesir : Setelah berkerjasama dengan Israel untuk menyerang Hamas di Gaza dengan membenarkan selatan Gaza (Semenanjung Sinan) yang dikuasi Mesir menjadi lokasi serangan Israel ke atas Gaza, kerajaan Mesir hari ini menawarkan rundingan untuk membuka semula pintu Raffah kepada penduduk Gaza sebagai balasan kepada gencatan senjata Hamas dengan Israel.

Mesir di bawah pemerintahan Asisi menuutp semua laluan keluar dari gaza ke Mesir untuk memastikan penduduk Gaza tidak mendapat bahan makanan dan ubat-ubatan yang diperlukan bagi memudahkan Israel menawan mereka.

Kini apabila Hamas bertindak balas terhadap serangan Israel hingga menyebabkan banyak kerosakan dan kehilangan nyawadi Israel, Mesir cuba menawarkan penyelesaian kerana tidak mahu Israel mengalami kerosakan lebih besar.

Nota : Tektik lama terpaksa diulang semula, apabila Regim Haram Yahudi ini sudah hampir kalah maka segera diadakan gencatan senjata, Sejarah berulang sama seperti semasa zaman Al-Banna lagi sehingga wujudnya perjanjian Camp David.

 BANDARAYA GAZA: Seorang pegawai kanan Hamas berkata kumpulan itu menolak cadangan Mesir untuk gencatan senjata dengan Israel.

 Pegawai berkenaan, Sami Abu Zuhri, bercakap sejurus selepas Israel menerima tawaran itu. Abu Zuhri memberitahu The Associated Press bahawa “cadangan itu tidak diterima".

Cadangan Mesir mengehendaki penamatan segala keganasan pagi hari ini , disusuli rundingan bagi mengendurkan sekatan sempadan Gaza. Wilayah Palestin itu dikepung Mesir dan Israel sejak Hamas menawan Gaza pada 2007. - AP

No comments:

Post a Comment