Trafik

Sunday, February 9, 2014

Penyokong BN Sempit Hidup Sehingga Terpaksa Merompak


Penyamun BN kena cekup

BANTING: Tindakan dua penjenayah menggunakan nombor pendaftaran kereta sama ketika melakukan jenayah sebelum ini berjaya diberkas kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.45 malam itu, kedua-dua suspek berusia 20-an berjaya diberkas di Jalan Cempaka, di sini, selepas kelibat mereka disedari ahli Skim Rondaan Sukarela (SRS) Telok Datok yang melakukan rondaan.

Curiga dengan kehadiran kereta yang dinaiki suspek, ahli SRS kemudian mengekori mereka kira-kira 30 minit dan memaklumkan kepada polis nombor pendaftaran kereta berkenaan sama dengan nombor kereta yang terbabit dalam kejadian ragut seorang wanita di Pekan Banting, 23 Januari lalu.

Menyedari mereka diekori, suspek memecut namun kecekapan polis kemudiannya berjaya memberkas mereka yang dipercayai merancang untuk melakukan jenayah di kawasan berhampiran.

Pengerusi SRS Telok Datok Khairul Azhar Misnan berkata, sebelum ditahan, beliau bersama tiga lagi anggota SRS melakukan rondaan sebelum terserempak dengan suspek.-HM

ULASAN GB

Baru-baru ini tersiar satu berita seorang remaja memakai baju 1Malaysia/BN ditangkap kerana mencuri beberapa bungkus MILO.


Yang ini pula "penyamun" tersebut juga kelihatan memakai baju berlambangkan yang sama, BN.


Adakah dalam BN ramai sangat penyamun atau di kalangan penyamun ramai anggota BN atau mereka menggunakan baju BN untuk mudah melepaskan diri di era kerajaan penyamun?

Demikian, hukum kebenaran dan keadilan berjalan... 

Nota : Rezeki bukan pemimpin UmnoBn yang beri, setakat ini penyokong dan ahli Pakatan Rakyat walaupun tak kaya mana, tetapi tak lah sampai merompak, masing-masing mencari rezeki halal walaupun terpaksa bersusah payah dan bermandi peluh.
 
Kawan saya penyokong tegar PKR di Kahang terpaksa kerja membuat pagar binatang buas di tengah hutan lipur semata-mata mencari rezeki halal untuk keluarga. Ada yang terpaksa taman lada di kawasan kosong untuk dijual hasilnya. Rezeki inshaAllah ada, setakat ini tak kita dengar ada ahli PAS, PKR dan DAP yang mati kebuluran.

No comments:

Post a Comment