Trafik

Tuesday, February 4, 2014

Lakonan Teresa Kok Sempena Tahun Baru Cina Mendapat Perhatian

Polis menerima lebih 40 laporan berhubung isu klip video berbaur sindiran yang didakwa melibatkan Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
  
Beliau berkata siasatan terperinci video sempena Tahun Baharu Cina yang tersebar luas dalam Youtube sejak Isnin lepas itu dilakukan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM).
  
"Ini adalah bidangkuasa SKMM, jika hasil siasatan itu mendapati ada isu melibatkan Akta Hasutan, tindakan mahkamah akan diambil sebaik sahaja siasatan selesai," katanya kepada pemberita selepas menyaksikan perlawanan bolasepak PBAPP FC menentang PDRM di Stadium Bandaraya, di George Town malam tadi.

Beliau meminta masyarakat, tanpa mengira fahaman politik, tidak memainkan isu melibatkan sensitiviti agama sehingga menjejaskan keharmonian rakyat pelbagai kaum di negara ini.
  
Dalam video klip berdurasi hampir 12 minit itu, Kok dikatakan 'berlakon' sebagai pengacara yang menemuramah tiga tetamu mengenai Feng Shui pada Tahun Baru Cina tahun ini dan tetamu undangannya pula mengeluarkan kenyataan menyindir dalam beberapa perkara, antaranya ialah sistem pendidikan negara dan isu keganasan di Sabah.

Nota : Promosi percuma kepada Teresa Kok. Sindiran atau jenaka satira itu biasa dalam politik supaya rakyat mudah faham tetapi adakalanya menyinggung kerana ia umpama bidalan "Siapa makan cili akan terasa pedasnya"

No comments:

Post a Comment