Trafik

Saturday, August 31, 2013

Cerita Gangguan Bekalan Air Selangor Bertukar Sensasi

Berbagai versi yang dapat dikutip dari beberapa sumber, ada yang pro dan ada yang kontra, daripada gangguan kecil menjadi kegemparan rakyat.

Tapi semua kena ingat, bermula punca masalah ialah dimaklumkan lori diesel tumpah masuk ke sungai dan bekalan air tercemar, Syabas (asyik dia saja punca masalah) terpaksa menyedut air dan berlakulah kekurangan air.

Bagi kerajaan PR Selangor gangguan bekalan air di Selangor dan Kuala Lumpur semalam bukan satu "krisis air" kerana ia telah diuruskan menjelang tengah malam, kata kerajaan negeri Selangor tadi.

Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong berkata semua empat pusat kemasukan air telah mula kembali beroperasi awal pagi ini.sumber

NONEMungkin kita perasan apabila berita itu sumber BERNAMA, lain macam pula kelentongnya.

Mula mula itu diesal tumpah dari tanki lori, lepas itu tukar dari punca kilang haram, ai sekarang bukan diesal tapi minyak pelincir pula, mana satu yang betul, janganlah memperbodohkan rakyat lagi.sumber bernama

Nak sedapkan cerita, bila tumpahan dari kolam kilang haram, kononnya ada sindiket sisa minyak yang dijalankan secara haram oleh syarikat-syarikat naungan PR pulak, nampak tu.

Tuduh pula PR cakap besar mengata pasal LYNAS konon boleh menyebabkan pencemaran alam...padahal mereka sendiri yang bertungkus lumus menjahanamkan alam sekitar. Sandiwara berterusan...

Maka tak mustahil selepas ini ada suara dari akhbar, tv dan blogger pro Ubn dan  puak sana yg akan menyalak siang malam..

"Kita amat memerlukan Loji Langat 2 dan saliran air mentah dari Pahang seperti yang telah dirancangkan, demi mengatasi masalah bekalan air bersih dan bekalan air yang cukup"

Rasanya rancangan skrip krisis air sempena Hari Kemerdekaan Malaysia ke 56 ini akhirnya akan memalitkan kesalahan bukan kepada Syabas tetapi kepada MB dan PR Selangor, GERENTI!

Mungkin krisis ini dirancang kerana ingin mengalih perhatian masyarakat terhadap sambutan filem Tanda Putera yang RUGI BESAR kerana kekurangan atau hampir tak ada penonton, itu pasal dialog dan jalan cerita ini tak berapa mantap macam filem itu, setuju?

RSB

No comments:

Post a Comment