Trafik

Saturday, November 21, 2015

Menyampaikan sumbangan ikut kehendak penderma itu lebih diutamakan

Apabila Keadilan Sembrong mendapat berita ada keluarga yang susah di kejiranan kami seperti di Dun Mahkota, Parlimen Kluang, maka tabung kutipan terus digerakkan dan tidak menjadi kesalahan jika sumbangan itu akan kami salurkan kepada mereka yang memerlukan mengikut kehendak penderma sumbangan tersebut. Penderma mahu keluarga ini dibantu dan kami akur.

Alhamdulillah, kepercayaan masyarakat kepada kami sebagai egen penyampai sumbangan. Kami pun bukan pemerintah, maka sudah tentu tiada peruntukan untuk kerja amal sebegini. Sumbangan diperolehi hasil duit poket kami dan derma jariah dari rakyat yang bersimpati. Tidak kiralah walaupun ia bukan berada dalam Parlimen Sembrong.

Terima kasih kepada Ketua Cabang Sembrong Sdr Mohd Yusof Ahmad, NGO Jingga 13 diketuai Sdr Jaafar Matek, Sdr Zaki dan semua yang terlibat dalam misi kemanusiaan ini.

Sumbangan disampaikan pada 19 November 2015 Khamis yang lalu  berupa barang keperluan harian seperti beras, gula, minyak masak, tepung, susu, biskut dan milo kepada keluarga En Azhar Bin Ishak dan Pn Zuraidah Binti Sanip di 14C Jalan Orkid Kg Melayu Kluang Johor.

Beliau ada 4 orang anak, yang 3 bersekolah dan 1 lagi masih kecil, Suami bekerja sendiri dan tidak mampu bekerja berat akibat kemalangan jalanraya yang beliau alami. Terima kasih kepada semua penyumbang, moga amal diberkati Tuhan. HB/RLB

No comments:

Post a Comment