Trafik

Tuesday, October 27, 2015

UAI Datang Kluang Sentap


Penceramah popular Ustaz Azhar Idrus atau UAI telah memenuhi permintaan orang Kluang dengan turun ke Majlis Ceramah Sentap Minda 1.0 pada 18 Oktober 2015 yang lalu.  

Penceramah yang masyhur dalam laman Youtube itu pada sebelah petang sempat melawat Stesen Keretapi Kluang yang bercirikan kolonial, meninjau Kluang Railway Cofee yang terkenal sampai ke istana untuk mengambil gambar-gambar rare dengan izin ketua stesen. Rombongan juga singgah minum petang di Restoren Nasi Lemak World. 

Program yang penuh liku ini jadual asalnya adalah di Dewan Tokong, berpindah ke Stadium Kluang dan akhirnya di depan bangunan Al-Umm Jalan Penghulu Kassim Kluang. Rasanya Kluang terlalu banyak tempat yang sesuai untuk ceramah seperti di perkarangan masjid, padang atau dataran tetapi penuh dengan karenah.  

Alhamdulillah, walaupun ada yang terpaksa duduk di longkang dan atas jalan raya, program berjalan lancar, tiada hujan dan mendapat sambutan yang menakjubkan. 

Kira-kira 20 ribu peminat yang hadir mendengar dengan tekun kuliah sambil diselangi dengan lawak jenaka dan Syukur Alhamdulillah kutipan sumbangan dana sekolah mencecah RM 30 ribu. 

Tahniah kepada penganjur, Tn Haji Faudzi dari Tahfiz Mukhlisin, Ayahanda Pak Karim Amanah yang bertungkus lumus 2 hari 2 malam menyiapkan sistem bunyi corong dan skrin, Sdr Fadhil dari Kluang Bikers, Sdr Liaw Keadilan yang sentiasa kemaskini info UAI dan semua yang terlibat. Terima kasih.

Kami sokong Jom Kuliah bersama UAI. Agaknya bila lagi UAI turun Kluang bikin sentap? - HB/RLB




















No comments:

Post a Comment