Trafik

Tuesday, November 25, 2014

Puteri libas Wanita Umno Sombong



Nampak macam sepakat tetapi hakikatnya, Wanita dan Puteri UMNO masih belum boleh bersatu. Malah tidak keterlaluan jika dikatakan Wanita UMNO masih tidak boleh duduk semeja untuk membincangkan hal politik kecuali bila perlu.

“Kami memang dipinggirkan seolah-olah kami mengganggu kerja-kerja politik di bahagian. Walaupun tidak semua, tetapi kebanyakan Wanita UMNO masih tidak mengiktiraf Puteri untuk bersama dalam parti. “Ini bukanlah cerita baru malah sejak awal penubuhannya ketika zaman Datuk Azalina Othman Said lagi, kehadiran Puteri memang tidak disenangi oleh Wanita UMNO.

“Sepatutnya Wanita UMNO membimbing kami berpolitik tetapi sebenarnya kami dipinggirkan dan langsung tidak boleh bersuara ketika bermesyuarat di peringkat bahagian,” kata seorang Ketua Puteri yang mahu dikenali sebagai Ina kepada MalaysiaGazette di sini hari ini. Bukan idtak boleh menyiarkan nama tetapi kata Ina, dia tidak mahu menjadi mangsa kepada pihak-pihak yang tidak senang dengan kehadiran Puteri UMNO.

kesal 

“Kadang-kadang, saya kesal menyertai politik apabila melihatkan cara penerimaan orang lama terhadap orang baharu. “Kami bukan hendak merampas kuasa sesiapa apalagi untuk mendapatkan jawatan besar tetapi berilah kami peluang untuk membantu parti.

“Kalau silap, Wanita UMNO boleh tegur dan kami sebagai budak mentah akan terima segala teguran dengan hati terbuka,” ujar Ina. Tambah Ina lagi, tidaklah menjadi kesalahan jika Wanita Umno menjemput puteri untuk bersama dalam satu majlis besar tetapi ianya tidak mungkin berlaku.

“Saya dan rakan-rakan Puteri ingin duduk satu dewan makan bersama Wanita UMNO pada Perhimpunan Agung tahun ini sebagai satu keluarga. “Namun, saya tak fikir keadaan itu akan berlaku kerana Wanita tetap dengan wanita dan Puteri kekal puteri,” katanya.--MalaysiaGazette

Nota : Jika Puteri kesal, masuk PR lagi baik, kami seperti keluarga saling menghormati, ramai pemimpin muda jadi calon, exco kerajaan, pemimpin NGO pro PR dan kehadiran anak muda dihargai, bukan ditakuti, tiada rasis, tiada dengki....

No comments:

Post a Comment