Trafik

Friday, November 21, 2014

Doa mohon diberi kemudahan dalam perjuangan



Maksudnya: "Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami ini." (Surah Al-Kahfi: 10). 

Penjelasan: Doa diatas baik sekali dibaca oleh para pejuang muda yang menegakkan keadilan Allah agar mendapatkan keberhasilan dan keberjayaan. Kerana doa tersebut adalah doa yang dibaca oleh pemuda Ashabul Kahfi, iaini sekelompok pemuda yang beriman kepada Allah Swt. hingga mendapatkan petunjuk yang sempurna dari sisi-Nya. Doa ini dibaca oleh mereka ketika mahu memasuki gua sebagai tempat persembunyian untuk menyelamatkan akidah yang benar, akidah yang mereka pelihara agar jauh dari fitnah penguasa yang zalim. Dan Allah Swt. mengqabulkan doa mereka. Kisah Ashabul-Kahfi dapat dibaca dalam Surah Al-Kahfi dari ayat 9-26.

Nota : Baru balik dari usrah, nakib pesan baca doa ini... Fitnah Dajjal semakin berleluasa, tak payah tunggu Dajjal muncul, Golongan munafik (hiprokrit - berpura-pura) semakin bermaharajalela. Kata orang Jawa "Koyo arek nolong, rupane arek mentong".  Kita lihat keadaan sekarang ini pun sudah parah...

No comments:

Post a Comment