Trafik

Thursday, August 28, 2014

Keadilan merayu PAS mudahkan bukan menyusahkan



Sebetulnya kena sebut Keadilan (Orang luar akan baca PKR) menolak hujah yang dikemukakan oleh PAS berhubung keputusan parti Islam itu untuk mengemukakan dua nama kepada istana bagi jawatan menteri besar Selangor.

Setiausaha Agung Keadilan, Datuk Saifuddin Nasution berkata selepas pilihan raya umum lalu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak bermasalah untuk hanya mengemukakan satu nama, walaupun sultan meminta empat nama.

PAS Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali berhujah jika tidak mengemukakan lebih daripada satu nama seperti yang dititahkan baginda sultan, ia boleh ditafsirkan sebagai "memaksa" istana. Mustafa juga menjelaskan bahawa keadaannya berbeza pada masa lalu kerana isu itu tidak diketahui umum seperti yang berlaku sekarang.

Mustafa berkata demikian dalam reaksinya terhadap rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya PAS berpegang kepada keputusan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 17 Ogos untuk hanya mencalonkan Wan Azizah.

Nota : Walaupun bekas MB Khalid telah rasmi meletak jawatan tetapi beliau terbukti berjaya menjadi agen memecah belahkan mengikut kaedah pecah perintah, tidak dapat memegang tampuk negeri paling kaya pun tidak mengapa asal dapat membahagi pakatan rakyat PAS, DAP dan Keadilan mengikut acuan akhbar Utusan yang sering memuja-muji beliau bagaikan ada udang di sebalik mi.

Pas cenderung untuk tunjukkan bahawa semua ini salah DS Anwar dengan langkah Kajang, lalu menolak Kak Wan dan menyokong bersama bentuk kerajaan unity PAS+Bebas+ Umno + Lompat, pecah lagi, grup Pas yang meyokong Pakatan yang membantah dituduh parasit dan tidak wala', pecah lagi, kumpulan akar umbi Pas yang setia bersama PR tak setuju, pecah lagi, ada yang kata nak tubuh parti Islam baru, tambah pecah-pecah dan pecah lagi.

Bagi UBn bila PR bergasak sesama sendiri maka terlupa untuk melawan rasuah, rasis dan kenaikan harga barang, kerajaan Najib sekarang lebih menjurus kepada kenaikan kos sara hidup sedangkan kita mahukan kenaikan kualiti hidup dari segi kemudahan, perumahan, pekerjaan, pendidikan, kesihatan  dan keamanan dari jenayah yang menakutkan sekarang.

Kita bimbang akhirnya Pas dan Pakatan berpecah dan tidak dapat diselamatkan. Moga muktamar PAS kali ini di Johor akan mengukuhkan lagi persaudaraan sesama PR, biar kita jadi pendakwah atau dai yang mudahkan bukan menyusahkan. Ameen.

No comments:

Post a Comment