Trafik

Thursday, June 6, 2013

Nak sakit hati berurusanlah dengan anu... tak tau jaga hati orang

DATARAN PADANG MERBOK
SABTU 15 JUN
JAM 2:00 PETANG

 Sikap dwi standard syarikat swasta milik kaum Cina, Hak graduan Melayu dinafikan
Yang Dipertua Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Putra Malaysia (UPM), Ahmad Bukhari A. Rahim berkata, tindakan itu juga memperlihat sikap diskriminasi dan perkauman menebal syarikat milik kaum Cina tersebut.

HAJI DAN APEK
wan sahabiri, gua penah bekeje untuk beberapa orang, maksudnya penah mintak keje dan penah makan gaji sebagai pekeje/kuli pada majikan. majikan pertama selepas gua rasmi jadi graduan u-ni-obesiti, adalah seorang melayu berpangkat haji.

gua dapat bekeje dgn kompeni haji ni pun selepas gua mintak menerusi intebiu yg dianjurkan "org kenal". lepas 2 tahun dapat pengalaman pahit manis bekeje pertama kali, gua pun bagi notis sebulan dan blah. bukan sebab gua tak berterimakasih atau tak kenang budi diberi peluang keje, tapi haji org kuat amenu ni sesen bones (bonus) pun takde nak hulur mana2 staf walaupun yg senior2 yg dah banyak tahun bertungkus-lumus naikkan syarikat dia bagi untung hingga angka juta. 

lepas 1 minggu gua berhenti, gua dapat intebiu dgn kompeni lain dan terus diambil jadi kuli terbaru. majikan kali ni 3 org cina apek baka pendatang dari tanah besar china yg tak penah jejak kaki kat mekah atau madinah. hujung tahun pertama gua keje situ, apek2 tu hulur gua 1.5 bulan gaji on SAEKOR LAGI KANG KONG BUAT REKOD
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 6/6/13

DATARAN PADANG MERBOK

No comments:

Post a Comment