Trafik

Monday, June 24, 2013

Cintailah Isteri Di Depan Mata Sebelum Sibuk Cari Lain Wahai Pejuang

 
Salam ikhwah,
Suburkanlah cintamu terhadap akhawat yg telah menjadi isterimu. Mawaddah wa rahmah tidak dicampakkan kpd mu dan akhawat isterimu itu semata2 kerana pernikahanmu diatur oleh Baitulmuslim jamaah. Kamu perlu berfikir untuk mendapatkannya bukan mengharap ia dtg secara automatik kerana dijodohkan oleh jamaah. Lihatlah penghujung ayat itu didalam surah ar Rom yg kamu pun tahu.

Kalau Allah mengatakan kamu adalah pakaian baginya dan dia adalah pakaian bagimu, maka kamu pasti akan membasuh, menjemur, sterika dan memakai semula pakaian itu agar setiasa rasa segar dan segak. Maka begitulah akhawat yg bernama isterimu. Wajib bagimu ahli jamaah apalagi yg memegang jawatan, sentiasa membaiki hubungan dgn akhawat yg bernama isteri agar setiap perbuatanmu menambah cintanya padamu dan setiap perbuatannya menambah cintamu padanya. Sentiasa memikir dan berindak menyegarkan hubungan sebagaimana kita memakai baju.

Malulah kita kepada Allah yg membiarkan akhawat yg bernama isteri memikul tanggungjawab memegang jawatan tapi sendirian tanpa bekalan cinta untuknya sehingga Allah pula yang memujuknya dgn ungkapan "lilghaibima hafidzaLlah" kerana ketaatan kpd Allah atas amanahnya.

Apakah tindakanmu selepas membaca email ini telah menambahkan cintanya (akhawat yg bernama isterimu) kpd mu? Tanyalah kpd dia .

Ingat, mawaddah wa rahmah tidak dtg bergolek kerana kita suami isteri satu fikrah. Cintailah 
Akhwat di rumahmu sebelum mencintai An Nisa dimedan sana.

Wassalam
Pak Utih

No comments:

Post a Comment