Trafik

Wednesday, May 15, 2013

Rakyat Johor Bangkit Melawan Penipuan SPR/UmnoBn


Sekalipun hujan lebat.. Namun sedikit pun tidak berganjak semangat puluhan ribu pecinta-pecinta demokrasi.
Lautan manusia menyambut Blackout 505 dengan tiupan trompet mini yang laris dijual RM5 satu. Pihak Polis memberi kerjasama walaupun berlaku insiden lebih 10 buah kereta peserta himpunan terkena simbahan cecair dipercayai ASID yang melunturkan dan merosakkan cat kereta. 
Jumlah hadirin dianggarkan seramai 60 ribu dan lebih ramai dari di Ipoh dan Kuantan, walaubagaimanapun tak dapat menagatasi himpunan teramai dalam sejarah di Stadium Kelana Jaya dan himpunan di Pulau Pinang.
Jalan yang sempit ke tapak himpunan, terpaksa parkir kenderaan jauh dan  ramai peserta terpaksa merentas desa dengan berjalan kaki sejauh 8km. Keras lutut bro...

Apa yang disebutkan oleh DSAI ialah Pakatan Rakyat Sudah Menang, kita bukan kalah, statistik menunjukkan PR mendapat 51% sokongan rakyat sedangkan Bn hanya sekadar mendapat 47%, bagaimana Najib memerintah dengan mandat yang manoriti tak pernah berlaku dalam sejarah dunia.

Rakyat Johor bangkit terus dari lamunan dan prestasi PR dalam PRU13 kali ini amat memberangsangkan dimana 5 Parlimen tumbang iaitu, Gelang Patah, Kulai, Kluang, Batu Pahat dan Bakri dan 18 Kerusi Dun berjaya ditawan.

No comments:

Post a Comment