Trafik

Friday, October 25, 2013

Harga Gula RM2.85, Sakit Bukan Sebab Kencing Manis Tetapi Sebab Hati Sakit Gula Naik

Atas apa alasan konon hendak menjimatkan sabsidi kepada takutkan rakyat dengan kencing manis, gula memang tetap dinaikkan oleh PM Najib. Zaman selepas pilihanraya semuanya naik, ingatkan ia ditangguh dulu seperti kenaikan harga bahanapi seperti petrol yang akan dijangka naik sehingga RM3.00 tetapi oleh kerana ada pilihanraya kecil Dun Sungai Limau ia di tangguhkan. Berkat Almarhum Ust Azizan terserlah walaupun setelah beliau meninggalkan kita.

Baikilah sistem kesihatan dengan khidmat percuma dan berilah rakyat ubat yang berkualiti jika mahukan rakyat sihat dan jauh dari penyakit kencing manis bukan dengan menaikkan harga gula. Siapa yang ada pengalaman pergi ke klinik 1Malaysia akan tahu bahawa ubat yang popular ialah paracetemol (panadol) sampai sakit teruk pun bagi panadol. Siapa syarikat pembekal ubat kepada klinik ini , tentulah kroni...zalim.

Harga Gula Naik Kepada RM2.84 Sen Hari Ini

Kredit kepada Desperado
KUALA LUMPUR: Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek berkata, kenaikan harga gula yang berkuatkuasa pada sabtu sebenarnya memberi penjimatan dalam perbelanjaan kerajaan untuk tujuan pembangunan.

Beliau berkata, seperti yang dibentangkan dalam Bajet 2014 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa harga gula akan naik dari RM2.50 sekilogram kepada RM2.84 sekilogram, berkuatkuasa pada Sabtu.




No comments:

Post a Comment